Brand Communication School en Networking Lunch verbinden Packaging Pros

Hoe moeten verpakkingen er uitzien, opdat klanten toetasten? Het antwoord geeft de viscom van 18 tot 20 oktober 2017 in Düsseldorf. Met het nieuwe Packaging-terrein en de ‘Focusdag POS, Display en Packaging’ op de tweede dag van de jaarbeurs biedt Europa’s vakbeurs voor visuele communicatie dit jaar een stevig programma voor verpakkingsdeskundigen. Zelfverklaard doel is de verbinding van creatievelingen met de Packaging-industrie – trouw onder het viscom-motto ‘We connect’.  

Verpakkingstrends van vandaag en morgen
“Het thema ‘Packaging’ krijgt op de jaarbeurs een heel nieuwe betekenis”, zegt viscom Director Petra Lassahn. “Met de nieuwe speciale tentoonstelling leveren wij er dit jaar samen met de branche het bewijs van, hoe belangrijk bij Packaging is.” Ontworpen is het grondoppervlak voor geslaagde toepassingsvoorbeelden, nieuwe materialen en productietechnieken. Dat impliceert ook software en Web2Print-toepassingen.

Vast staat reeds dat de Food-Packaging-Design-Agentuur M.I.L.K. met het ‘Food Research & Innovation Lab op wielen’  een nieuwe beweeglijke pre-test-methode voor verpakkingen voorstelt. Per Foodtruck verzamelt ze op straat maar liefst 1.000 meningen van consumenten. Verpakkingsspecialist Pacproject zal op het speciale terrein zijn digitale ‘Trend Connector’ demonstreren. Bezoekers kunnen live uitproberen, hoe snel en eenvoudig verpakkingseigenschappen met trends und Benefits verbonden kunnen worden.

Verpakkingsspecialist colordruck Baiers­bronn stelt onder andere zijn e-business-portaal ‘designyourpackaging’ voor, waarmee ook de mass customization van verpakkingen gerealiseerd kan worden. En Römerturm Feinstpapier presenteert onder andere ‘Gmund Leather’ – een papier met de look en haptiek van leer dat voor offset-, boek- en zeefdruk, blind- en warmfoliedruk, papiergravure en indruk geschikt is.

Viscom Food TruckBrand Communication School en Networking Lunch verbinden Packaging Pros @viscomshow

Nieuw: Brand Communication School
“Daarmee is het thema ‘Packaging’ op de viscom echter nog lang niet uitgeput”, belooft viscom Director Petra Lassahn. “Als op gebruikers afgestemde jaarbeurs ligt ons sterk punt daarin dat wij alle marktdeelnemers met elkaar in contact brengen: Packaging – en Display Designer verpakkingsingenieurs, merkvertegenwoordigers, productmanagers en fabrikanten.”

Daarom staat de tweede dag van de jaarbeurs helemaal in het teken van de verpakkingsbranche: met de ‘Focusdag POS, Display en Packaging’. Een highlight is daarbij de première van de Brand Communication School. Internationale verpakkingsspecialisten geven hier hun kennis exclusief op de viscom door. Zo stelt bijvoorbeeld Renne Angelvuo, mededirecteur van de european packaging design association (epda), internationaal verpakkingsdesign uit Finland voor.

Op de agenda staat ook één van de bel­ang­rijkste thema’s van de eenentwintigste eeuw: de digitale transformatie. Merken moeten zich tegenwoordig in almaar kortere cycli ontwikkelen. De bezoekers maken kennis met Best-Practice voorbeelden van merken die deze uitdaging voorbeeldig aangegaan zijn. Tot de bijkomende thema’s van de Brand Communication School behoren de impact van kleur en vorm bij de merkencommunicatie en op het Point of Sale.

‘We connect’ – de viscom Networking Lunch
Een bijkomend highlight van de ‘Focusdag POS Packaging en Display’ op 19 oktober is de Packaging Networking Lunch. Op uitnodiging van epda, nog andere vakverenigingen en het vakmagazine creativ verpacken komt de branche op de viscom samen om gedachten uit te wisselen en om te netwerken.

Superstar: de beste artikeldragers 
“Extra inspiratie biedt het speciale terrein van de SUPERSTAR AWARD 2017”, zegt Lassahn. “Op 500 vierkante meter verzamelen wij samen met de Display-Uitgeverij de meest overtuigende oplossingen van het jaar op het gebied van artikeldragers.”

100 Best-Practice voorbeelden zijn er dit jaar op de vakbeurs te zien. De SUPERSTARS zelf worden op de tweede dag van de jaarbeurs in goud, zilver en brons in 17 categorieën feestelijk tijdens de ‘Nacht van de sterren’ in de Düsseldorfer Rheinterrassen toegekend.

Zowat 200 gasten uit de industrie, de productie van merkartikelen, de handel en de vakbladen worden daarvoor verwacht. Tickets zijn vanaf september op display-superstar.de/ticket verkrijgbaar.