Druk tweede beursseizoen als basis voor meer succes

Het nieuwe beursseizoen is weer van start gegaan. Het tweede van dit kalenderjaar. Waar de periode voor het zomerreces maar liefst zes maanden in beslag neemt, daar ligt de focus voor nu op de periode september tot en met november.  Toch kent dit tweede seizoen net zoveel beurzen en evenementen als het eerste half jaar. Zowel nationaal als internationaal is de beursagenda dus bomvol. Met die kanttekening: nu is alles gevuld in slechts drie maanden.

Bij Adexpo hebben ze de eerste grote beurzen alweer achter de rug; zoals Gamescom in Keulen en de IFA in Berlijn. “Op Gamescom waren we met negen vrachtwagens aanwezig en in Berlijn met zeker dertien wagens”, zo laat André van Bezooijen, directeur van de verhuurspecialist weten. “Wat we moeten leveren? Dat is heel divers en licht ook een beetje aan de beurs of het event, maar sowieso vloerbedekking en meubels. Het zijn grote internationale beurzen en dat is altijd goed voor de naamsbekendheid. De Duitsers noemen het niet voor niets eine Gross Messe.”

De drukke beursagenda legt Adexpo bepaalt geen windeieren. Behalve de aanschaf van nieuwe vrachtwagens zijn er ook een aantal nieuwe salesmensen aangenomen. “In feite worden wij geleefd door de beurskalender. En niet alleen in Nederland, België en Duitsland. Ook in andere landen als Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Italië en zelfs Malta leveren wij onze producten.”

Adexpo Modefabriek

Welke producten Adexpo mag leveren, is afhankelijk van het type beurs of event.

Van Bezooijen noemt een aantal voorbeelden: “In juni hebben we de complete inrichting verzorgd bij een Facebookevent in Cannes. Dankzij Aston Martin waren we ook bij de 24 uur van Le Mans betrokken. Daar heerst een compleet andere sfeer. In ons concept is daar bijvoorbeeld voor speciale design buitenmeubelen gekozen, maar ook voor loungesets, statafels et cetera. Dankzij ons bijzonder uitgebreide assortiment kunnen we dus eigenlijk aan alle wensen voldoen. En dat geldt ook weer voor de sfeer tijdens een event als de Modefabriek in Amsterdam. Dat is een wereldje waarin het draait om stijl, trends en er goed uitzien. De aankleding dient daar perfect op aan te sluiten. Ons team zorgt ervoor dat we telkens weer zo goed mogelijk inspelen op het thema van een event. Dat begint al tijdens de eerste gesprekken en ontwerp. De klant krijgt een fotorealistisch 3D-ontwerp van de complete presentatie te zien. Zo komt de sfeer en stijl ook direct goed tot leven. Door de aantrekkende economie komen er steeds meer beursdeelnemers en bezoekers. Exposanten besteden dan ook terecht extra veel aandacht aan hun stand en zijn bereid daarin te investeren. Wij gaan graag met die trend mee.”

Tekst: Rob Buchholz    Beeld: Adexpo