Op de beurs als leverancier én als bezoeker

Wie werkzaam is binnen de beurzen- en evenementen­branche kan op twee manieren een beurs bezoeken. Of je bent als leverancier van meubilair, vloeren of andere goederen betrokken. Of je bent bezoeker die nieuwe inspiratie en producten zoekt ter uitbreiding van het eigen assortiment. 

André van Bezooijen maakt het als directeur van Adexpo allebei mee. Recentelijk bezocht hij zowel de beurs DOMOTEX in Hannover als de IMM in Keulen. Op DOMOTEX komen de belangrijkste leveranciers van vloerbedekkingen samen om hun nieuwste collecties te tonen. “Ik was daar inderdaad tweeledig”, zo start Van Bezooijen. “Als leverancier op het gebied van designmeubilair en vloeroplossingen hadden wij vele stands voorzien van tapijt. In totaal hadden we 12 vrachtwagens met tapijt en meubilair geleverd. Tevens is deze beurs voor mij dé plek om kennis te maken met de huidige kleurentrends en nieuwe soorten tapijt.”

Adexpo
Adexpo
Na deze beurzen bezoek ik nog een aantal showrooms om mij verder in de nieuwste collecties te verdiepen.

Adexpo verkoopt en legt tapijt en vloerbedekking in allerlei vormen aan zowel beursorganisatoren als aan standbouwbedrijven. DOMOTEX is de belangrijkste tapijtbeurs van Europa, dus de aanwezigheid als bezoeker valt goed te verklaren. Van Bezooijen zag diverse nieuwe trends. “Je merkt dat de PVC-vloer in opkomst is. Dit gaat ten koste van het laminaat. Die PVC-stroken zijn bijzonder natuurgetrouw. Het lijkt op echt hout en zo voelt het ook aan. Maar het is een kunststof. Na deze beurs bezoek ik nog een aantal showrooms om mij verder in de nieuwste
collecties te verdiepen.”

Wat voor de vakbeurs in Hannover geldt, gaat ook voor de IMM-meubelbeurs op. In Keulen is Adexpo al een aantal jaren preferred supplier. Wat houdt dat concreet in? “Wij vullen daar alle secundaire ruimtes tijdens beurzen. Dat zijn plekken waar bijvoorbeeld architecten een eigen plek hebben om een bespreking te houden. Maar ook de gastronomische ruimtes worden door ons verzorgd.”

Adexpo
Onze goederen moeten perfect aansluiten bij de uitstraling van het event.

Ook hier is Van Bezooijen als bezoeker terug te vinden. “Ik ken veel fabrikanten en het is sowieso goed om contacten te onderhouden, maar ook hier wil ik de nieuwste trends zien. Wat mij opviel? Naast veel mooie houtsoorten en toepassingen comfortabel gestoffeerd in mooie kleuren kom ik ook de industriële look tegen. Metaal in zwart en wit met houten bladen, stoere materialen en strakke vormen. Ook hier zal ik aanvullend een aantal showrooms bezoeken ter verdere oriëntatie. Maar vanzelfsprekend is een bezoek aan de Salone del Mobile in Milaan ook een must. Dat is de belangrijkste meubelbeurs.”

Behalve deze twee events levert Adexpo zijn producten ook tijdens de Modefabriek in de Amsterdamse RAI en Mobile World Congress in Barcelona. Twee beurzen met ieder geheel eigen wensen. “Onze goederen moeten bijvoorbeeld perfect aansluiten bij de uitstraling van de Modefabriek. Juist daar draait alles om stijl, trends en er goed uitzien. Onze aankleding dient daar perfect op aan te sluiten.”


Adexpo

Tekst: Rob Buchholz    Beeld: Adexpo