Op weg naar nummer één in ledverlichting voor de standbouw-industrie

Een gewaagde doelstelling, maar geen onhaalbare. “We zijn niet voor niets verhuisd naar een nieuw pand”, opent Chris Visser, General Manager bij Exposupply BV in Kampen, het gesprek. “Na de introductie van expoLed op Euroshop 2017 zijn we explosief gegroeid. Inmiddels zijn we niet meer weg te denken in de wereld van ledverlichting voor standbouw.”

Peter Floor, Sales en Marketing Manager, voegt toe: “Het succes werd meteen zichtbaar doordat we de eerste orders al op de beursvloer ontvingen. Na de beurs hebben we ervaren dat veel relaties samples aanschaften. Nu, na de zomer, stromen de orders binnen. Men vervangt massaal de halogeen- en HQI verlichting.”

Normbepalende functionaliteit en design
Het gebruik van expoLed verlichting heeft louter voordelen. Visser somt op: “ExpoLed heeft een langere levensduur dan halogeen en HQI lampen. Je hoeft als standbouwer niet zo snel terug naar de beurs om even een lampje te vervangen. Het design spreekt enorm aan, een expoLed armatuur misstaat nergens. Het zeer brede pakket voorziet in een duidelijke behoefte. De lichtopbrengst is enorm, bijvoorbeeld van de 50W armlight, die is ontwikkeld op basis van de wensen van de klant. Met deze armlight die tot 5700 lumen produceert heb je minder armlights op de stand nodig om dezelfde lichtopbrengst te krijgen. Dan heb je bovendien het enorme voordeel van de bevestiging: we hebben voor ieder standbouwsysteem de juiste clip ontwikkeld, waar de armlights heel eenvoudig op bevestigd kunnen worden. Qua design, lichtopbrengst en montagegemak is de expoLed verlichting normbepalend geworden.”

Imago bevorderende vloeren en wanden
De impact van vloeren en wanden op bezoekers aan een stand mag niet onderschat worden, is de mening van Visser en Floor. “Het is vergelijkbaar met de schoenen die je draagt onder een pak. Al is het pak nog zo mooi, als het schoeisel niet klopt, dan valt het totaalplaatje in het water. Datzelfde geldt voor vloeren en wanden. Die moeten 100% in overeenstemming zijn met wat je als bedrijf aan imago wilt uitstralen”, legt Floor uit. Visser voegt toe: “Daarom kiezen ons klanten voor expoFloor en expoPanel. Het helpt mee aan imagebuilding. You never get a second chance to make a first impression.”

ExpoFloor panelen zijn 10 mm dik, expoPanel wandpanelen zijn 6 mm of 10 mm dik. Kenmerkend is de minimale naad die tijdens het leggen ontstaat. “Bovendien zijn ook de zijkanten mee gespoten. De panelen kunnen met een uitermate grote precisie gelegd worden en zijn daarmee bij uitstek geschikt voor printwerk, wat door de kijker als ‘seemless tiles’ ervaren wordt. De naam printwerk dekt de lading al lang niet meer, we hebben het over visual flooring”, verduidelijkt Visser. “Tel daarbij op dat wij met mat- of hoogglanslak een aantal lagen aflakken en je begrijpt waarom internationale merken kiezen voor Exposupply als leverancier voor hun vloerpanelen.”

Floor voegt toe: “De briljantie van de afbeelding wordt omhooggehaald en daarmee wordt de attentiewaarde verdubbeld. De slijtvastheid maakt dat je als ontwerper niet meer gebonden bent aan de plaats waar je het beeld laat terugkomen. Zo zijn de expoFloor panelen toegepast bij de X-Factor televisieshow in Italië, tijdens internationale modeshows en in de Ford/Lincoln stand op de Dubai International Motorshow.”

Exposupply heeft alles gereed staan om snel en efficiënt naar de volgende versnelling door te schakelen. “Wij leveren geen ordinaire verlichting en vloer- en wandpanelen meer, maar krachtige tools om op elke locatie een optimale ‘brand experience’ te creëren. De meerwaarde daarvan is fenomenaal”, zegt Visser tot besluit.

Tekst: Jan Mol   Beeld: Exposupply/Studio busser