Piscine Global Europe 2018 lift mee op succes zwembad- en wellnessbranche

Zwembaden zijn een sociaal fenomeen geworden in Frankrijk: vandaag de dag bezit 15% van de Franse huishoudens een zwembad en de omzet van de sector is in 3 jaar tijd met meer dan 30% gestegen tot meer dan 2 miljard euro in 2017 (bron: FPP/Cabinet Decryptis 2018). In deze veelbelovende marktsituatie voor de branche werd van 13 t/m 16 november de Piscine Global Europe 2018 gehouden. De focus van deze toonaangevende vakbeurs lag dit jaar op de kunst van het leven, design en innovatie. De 2-jaarlijkse Piscine Global Europe blijft voor veel exposanten hét evenement bij uitstek in de zwembad- en wellnessbranche.

Steeds meer belangstelling en een stijgende lijn van bezoekers.

Kerncijfers van de Piscine Global Europe 2018
Deze 2018-editie bracht 629 exposanten (+5,4%) uit de hele zwembad- en spa-sector samen op meer dan 28.000 m2 tentoonstellingsruimte. Het bezoekersaantal steeg met 7,11% tot 19.845.

Naast de ontmoetingen en gesprekken met exposanten hadden de bezoekers de mogelijkheid om een groot aantal thematische evenementen bij te wonen. Bijna 30 seminars werden georganiseerd over onderwerpen variërend van marktintelligentie tot de laatste trends. De Pool Summit stelde verenigingen, belangrijke inkopers en journalisten in staat om inzicht te krijgen in de markten van specifieke landen, maar ook in het consumentengedrag ten opzichte van zwembaden.

Het trefpunt voor innovaties en trends
De Piscine Global Europe, de leidende vakbeurs in de sector, brengt de laatste innovaties en trends in de sector samen. Voor de 2018-editie stonden de thema’s zwembad 4.0, eco-vriendelijk, design, gezelligheid en nog veel meer zwembaduitvoeringen in de schijnwerpers.