Touchscreen als hulpmiddel voor meer omzet

Op steeds meer plaatsen zien we ze terug: touchscreens. Een ideale manier om bezoekers en klanten te informeren en te entertainen. De ontwikkelingen op dit gebied  gaan snel, maar veel bedrijven of organisaties zijn nog niet voldoende bekend met de ongekende mogelijkheden.

Een specialist op dit gebied is PresTop dat in september een nieuw royaal pand in Son en Breugel betrok. Direct vanaf de ingang krijgt de bezoeker een memorabel voorbeeld: een informatiezuil met touchscreen dat de functie van digitale receptie heeft. De bezoeker klikt op de foto van de gewenste medewerker en wordt vervolgens telefonisch met de gewenste persoon verbonden. Een helder voorbeeld van hoe kostenbesparend een informatiezuil kan zijn.

In het Interactieve Experience Center is een enorm scala aan informatiezuilen, interactieve videowalls, raamtouch oplossingen, touch tafels, giant tablets en touchscreens te bekijken en te ervaren. “Wij hebben voor deze grotere locaties gekozen om geïnteresseerden nog meer de voordelen en toepassingen van deze producten te tonen,” zo laat eigenaar Alexander Aelberts weten. “Daarom is er nu dit royale Experience Center.

Het bewijst hoeveel mogelijkheden er zijn om dit in de praktijk toe te passen. Voor de retail, musea, bij beurzen of andere soorten events. Ondernemers kunnen traffic en dus omzet genereren door een touch­screen op slimme wijze in te zetten.”

PresTop products

PresTop levert dus niet alleen de hardware, maar ook de software voor de diverse interactieve oplossingen en verwerkt de techniek in de behuizing. Het beschikt over een eigen ontwerpafdeling waar diverse materialen gebruikt worden om de producten te ontwikkelen. Denk aan staal, RVS, MDF, hout, glas, kunststof et cetera. De grootte van een scherm varieert van 22 tot 150 inch. Aelberts: “Wij maken producten op maat en adviseren de klant uitgebreid over de vele mogelijkheden. Niet alleen over de producten, maar ook over verkoop, verhuur en lease.”

Voor het team van PresTop is het belangrijk om te weten welk doel de klant met de touchscreen heeft. Wat is de doelgroep? Wat wil men bereiken? Waar wordt het gebruikt en wat is het budget. Dan ontwikkelt PresTop de perfecte combinatie op maat. Met behulp van Omnitapps kan de gebruiker heel eenvoudig de touchscreens bedienen. “Omnitapps multi touch software biedt gebruiksvriendelijke oplossingen waardoor de eigenaar van een touchscreen een eigen setting kan instellen. De presentatie van producten en informatie gebeurt precies volgens eigen wens. Een winkel heeft bijvoorbeeld andere wensen dan een hotel of museum. De ene partij wil mensen informeren, anderen gebruiken het als begeleiding van bezoekers, maar ook ter ondersteuning van een training.”

PresTop VWroom

Praktijkvoorbeelden zijn er legio. Denk aan interactieve raamoplossingen om passanten te triggeren de winkel te bekijken, maar ook voor musea om extra informatie bij de diverse kunstwerken te geven. Zeker voor winkels is dit een aantrekkelijke oplossing. “Het wordt voor de retail steeds lastiger om alle producten in de winkel op voorraad te hebben. Met behulp van een touchscreen is het mogelijk om zowel de complete collectie te laten zien, maar ook om artikelen die niet op voorraad zijn snel en simpel te bestellen. Daarom leveren wij een houder waarin zowel het scherm als een pinapparaat verwerkt zijn. Dan kan de klant direct afrekenen. Er is op dit gebied zoveel mogelijk. Zorg vooral dat je de klant binnenhoudt en begeleid naar alle mogelijkheden.”

Aelberts noemt nog meer oplossingen. “Tijdens een beurs kan de standhouder op aantrekkelijke wijze zijn aanbod laten zien. Zeker als het gaat om een grote producten als schepen of machines. Daarvan kun je simpelweg niet alles op een beurs neerzetten. De keuze voor een touchscreen is dan een ideaal middel om bezoekers tot in detail een kijkje te laten nemen. Het zorgt voor beleving en daar draait het bij verkoop uiteindelijk toch om.”

 

Tekst: Rob Buchholz    Beeld: PresTop